به چه قیمت این آدمک‌های مصنوعی و ظریف را می‌سازید! 


  حالا شما، اى پدر و اى مادر، مى خواهى درباره فرزندت چگونه نقشى داشته باشى؟ و شما اى معلم و شما اى مربى، مى خواهى درباره این دخترکان و پسرکان چگونه نقشى داشته باشى؟


   آیا شما مى خواهى سلب کننده آزادى و #اختیار بچه‌ها باشى، و تازه اسمش را بگذارى دلسوزى و تربیت؟! من خیلى #پدر خوبى هستم؛ نمى گذارم بچه‌ام چپ و راست برود و خطا بکند! خیلى #مادر دلسوزى هستم، آن قدر مراقب کوچکترین حرکات بچه‌ام هستم که نمى گذارم این طرف یا آن طرف برود


  چه مدرسه خوبى! آن قدر مراقب بچه‌ها هستند که بچه‌ها امکان تخطّى از این طرف و آن طرف ندارند! آفرین بر من و تو مسلمانِ پیرو قرآن که این قدر #کج فکر مى کنیم! 


 و تو #معلم و #مربى مى خواهى این بچه را مجبور کنى مؤمن و خوشرفتار باشد؟ قیمت این آدمکهاى مصنوعىِ ظریفِ زیباىِ دلربا از قیمت یک مجسمه قشنگ بیشتر نخواهد بود.  


 #شهید_آیت_الله_بهشتی 

📚 کتاب #نقش_آزادی_در_تربیت_کودکان ص۹