آیا صِرف داشتن دانشمندانی که مدارج عالی تحصیلی را طی کرده‌اند برای پیشرفت کشور کافی‌ست؟


 آیا در پیشرفت‌های علمی و #اقتصادی و ... مشکل کشور کمبود #دانشمند و #با_سواد است؟ یا چیزی دیگر؟


  پاسخ این دو سوال را از زبان #رهبری بخوانید:


  پیشرفت_علمی ما در این ده دوازده سال اخیر یک واقعیّت است؛ بعضی این را باور نکردند؛ بعضی حتّی این را انکار کردند.

یک شخص عزیزی - که حالا بعضی از دوستانی که در جلسه هستند، توجّه دارند که من چه کسی را میگویم؛ نمیخواهم اسم بیاورم - همان اوائلی که این قضیّه‌ی هسته‌ای و سانتریفیوژ و این حرفها باب شده بود و مکرّر گفته میشد، در یک نامه‌ای به من نوشت که آقا، این حرفها دروغ است، باور نکنید - هم این را، هم گمان میکنم مسئله‌ی سلّولهای بنیادی را؛ حالا الان درست یادم نیست، نامه‌ی او بین کاغذهای ما هست - اینهایی که می‌آیند به شما گزارش میدهند، [حرف‌] اینها را باور نکنید، اینها واقعیّت ندارد، اینها خلاف واقع است!

خود این شخص هم آدم دانشمندی است، آدم مورد قبول و مورد اعتماد من است، بنده هم دوست دارم آن شخص را، امّا #باور نمیکرد؛ البتّه ما باور کرده بودیم و الحمدلله روزبه‌روز هم این باور تأیید شد.


 #مقام_معظم_رهبری 

مورخ: ۱۳۹۲/۰۹/۱۹